13 Mayıs 2014 Salı

Kitap Yorumu: Efsane - Marie Lu (Efsane #1)

Gerçek, efsaneye dönüşecek.

Orjinal adı: Legend (Legend #1)
Tür: Genç-yetişkin, distopya

Efsane, aylardır beklediğim, her bilgi geldiğinde heyecanlandığım, tarih her ertelendiğinde üzüldüğüm bir kitaptı. Ancak kesinlikle beklediğimize değmiş. Adına yaraşır bir kitap olmuş Efsane.

İşte ben muhteşem yeteneklerimi konuşturdum :p
Efsane bir distopya romanı. Bir zamanlar ABD'nin olduğu yerde şimdi Cumhuriyet var. Burası sert, yaşam koşulları kötü ve komşularıyla -Koloniler- sürekli savaş halinde bir ülke. Çocuklar 10 yaşında Deneme'ye girmek zorundalar. Deneme zihinsel ve fiziksel olarak sizi değerlendiren bir sınav. Belli bir puanın altında alırsanız ise çalışma kamplarına yollanıyorsunuz.

June şu ana kadar Deneme'den 1500/1500 tam puan almış tek kişi, bir dahi. Day ise Cumhuriyet'i hep atlattığı için en tehlikeli değil ama en çok aranan suçlusu. June'un bir asker olan abisi Methias, Day tarafından öldürülünce ikilinin yolları kesişiyor.

June abisinin intikamını almak istiyor ve Day'le tanışıyor. Tabi bı sırada Day'in kim olduğunu bilmiyor. Konumuz böyle.

June & Day (Yazar aynı zamanda yetenekli bir çizer)
Benim kişisel görüşüm ise, kitaba bayıldım. Her sayfası aksiyon ve gizem yüklüydü. Elime aldığım gün bitirdim kitabı. İlk 100 sayfada -henüz June ve Day karşılaşmamıştı- o kadar da harika değilmiş diye düşündüm ama ondan sonra mükemmelleşti.

Bildiğiniz gibi ortalık distopyadan geçilmiyor ancak Efsane çok orijinal ve gerçekten çok iyi bir kitaptı. Tahmin edemiyeceğimiz bir sürü şey oldu. Kitabı okurken bazı yerlerde garip sesler çıkardım.

June'u, Day'den daha çok sevdiğimi söylemeliyim. Şu ana kadar okuduğum en iyi distopya karakterlerindendi. Ayrıca Day'in sürekli 'kuzen' demesi kitapta sinirimi bozan tek şey oldu diyebilirim.

Bir de Tess vardı. Galiba ilerleyen kitaplarda aşk üçgeni gibi bir şey olacak. Umuyorum olmaz, kitap şimdiki haliyle çok güzel. Ama Tess'i tek başına karakter olarak çok sevdim.

JUNE IPARIS
Sonuç olarak kitap muhteşem, distopya severlerin mutlaka okuması lazım. Film hakları da alınmış. Baski kalitesi de gerçekten abartıldığı kadar güzel!


3 yorum: