11 Temmuz 2014 Cuma

Kitap Yorumu: Ölümcül Merhamet - Robin LaFevers (Ölüm'ün Hizmetkarları #1)


Kurt olabilecekken neden kuzu olasın?

Orjinal adı: Grave Mercy (His Fair Assassin #1)
Türü: Genç yetişkin, fantastik, tarihi kurgu

Fantastik dünyanın ve tarihi kurgunun iç içe geçtiği bir kitap Ölümcül Merhamet. Düşesler, dükler şovalyelerin yanında 9 aziz var. Bunlar tanrılar gibi, hepsi farklı şeyleri temsil ediyor. Ana karakterimiz Ismae de ayarlanmış bir evlilikten zar zor kaçıyor ve kendisini ölüm tanrısı Aziz Mortain'in emrinde çalışan bir manastırda buluyor. Rahibeler burada ona suikastçı olmayı öğretiyor. Dövüşmeyi, silah ve zehirleri kullanmayı öğreniyor Ismae. Ve 3 yılın sonunda ilk görevine gönderiliyor. Manastır hainlere suikast düzenliyor. 


Bu görevler sonrasında da dolaylı yoldan Duval'le tanışıyor. Manastır onu Duval'le saraya yolluyor. (Duval, Düşes'in üvey kardeşi) Bundan sonra Ismae'nin sarayda yaşantısını ve Duval'le beraber Düşes için yaptıklarına şahit oluyoruz. Zira ülkeleri savaşın eşiğinde. Düşes'le evlenmek isteyen isteyen bir sürü kişi var.

Kitap ilk başta oldukça heyecanlı başlıyor. Manastır'a geliyor ve eğitim alıyor. Burada aşırı hayal kırıklığına uğradım çünkü ben o eğitimi okumak istiyordum, kitap direk 3 yıllık eğitimi es geçti. Neyse... Sonrasında suikastlar falan, Ismae'nin badass yanını görüyoruz. Buralar yine güzeldi. Ardından Manastır onu saraya yollayınca kitap biraz yavaşlıyor. Entrikalara tanık oluyoruz. Ve sonlarda aksiyon yine baş gösteriyor. Sonları en sevdiğim kısım oldu diyebilirim aslında.

Merhametin aracı olmak istiyordum ben, intikamın değil.

Karakterlere gelirsek, Ismae'yi sevdim ama Duval ve ikisini birlikte daha çok sevdim. Canavar ve de Jornan'ı da -Canavar daha çok olsa da- sevdim.Ve şu an fark ettim de onlar biraz Ari ve Janco'ya benziyor.

Sonuç olarak kitap okuması eğlenceli, aksiyonlu bir kitap. Ama ben açıkçası aradığımı bulamadım. Saray entrikaları suikast kısımlarını geriye atmış gibiydi. Yine de okunmaya değer bir kitap.


4 yorum: